Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
pirpy Veteran traktor foruma

Pridružen/-a: 04.08. 2009, 15:35 Prispevkov: 201 Kraj: šaleška
|
Objavljeno: 10 Avg 2025 21:49 Naslov sporočila: |
|
|
b-pod1 je napisal/a: | A imaš na traktorju narejeno rekuperacijsko zaviranje? |
imam vendar dokler ne vgradim vezja za regulacijo vrtljajev, je treba ročno vklopiti regeneracijo, če začne traktor divjati navzdol. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pirpy Veteran traktor foruma

Pridružen/-a: 04.08. 2009, 15:35 Prispevkov: 201 Kraj: šaleška
|
Objavljeno: 10 Avg 2025 21:59 Naslov sporočila: |
|
|
Lenny je napisal/a: | Cena bo tako visoka, da je to povsem nepomembno. Trenutno lahko kupiš električni farmtrac s 25km, ki stane 3x toliko kot z dizel motorjem. Električni teleskopski nakladač 525 je v električni različici tudi enkrat dražji.
Električno gnani stroji so bodo morali konkretno poceniti, da bo smiselno razmišljat o njih. |
izgleda da bo moral Elon narediti traktor , da bodo potem drugi kopirali, tako kot s teslo, pred teslo se ni dalo narediti ev-ja, ki bi bil hitrejši kot kuhinjska miza.
Ne vem kaj morajo izumljati toplo vodo, danes lahko vse kupiš, 120 kosov lifepo4 baterij za 120 kWh, kot jih ima nh, lahko jaz kupim za 6 k€, ali če vzamem ev A grade za 9 k€, čeprav za 50 kW so navadne dobre, saj je to max 0.5 C, baterije se še grele nebi.
Motor in inverter za 50 kW je pa tudi poceni. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
popit Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22 Prispevkov: 423 Kraj: Rovtar
|
Objavljeno: 11 Avg 2025 06:50 Naslov sporočila: |
|
|
pirpy je napisal/a: | Lenny je napisal/a: | Cena bo tako visoka, da je to povsem nepomembno. Trenutno lahko kupiš električni farmtrac s 25km, ki stane 3x toliko kot z dizel motorjem. Električni teleskopski nakladač 525 je v električni različici tudi enkrat dražji.
Električno gnani stroji so bodo morali konkretno poceniti, da bo smiselno razmišljat o njih. |
izgleda da bo moral Elon narediti traktor , da bodo potem drugi kopirali, tako kot s teslo, pred teslo se ni dalo narediti ev-ja, ki bi bil hitrejši kot kuhinjska miza.
Ne vem kaj morajo izumljati toplo vodo, danes lahko vse kupiš, 120 kosov lifepo4 baterij za 120 kWh, kot jih ima nh, lahko jaz kupim za 6 k€, ali če vzamem ev A grade za 9 k€, čeprav za 50 kW so navadne dobre, saj je to max 0.5 C, baterije se še grele nebi.
Motor in inverter za 50 kW je pa tudi poceni. |
Ste razmišljali, da bi odprli s.p. in izdelovali komplet nadomestne motorje za traktorje takih starejših traktorjev, ki so postali pomožni stroji na kmetijah , je polno in če bi bil ''EV'' komplet cenovno blizu generalke klasičnega motorja z vprašljimi generičnimi deli, potem jih veliko ne bi razmišljalo kaj in kako samo v razmislek, pomoje zanimiva tržna niša  |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mainman Traktor Forum - zvestoba do groba

Pridružen/-a: 02.01. 2009, 10:21 Prispevkov: 2109
|
Objavljeno: 11 Avg 2025 07:28 Naslov sporočila: |
|
|
Kdo ti bo pa tole plačeval? Fora imt-ja in podobnih traktorjev je, da lahko sam popravljaš in to dokaj poceni, tudi če je kvaliteta delov včasih vprašljiva.
Nam malim kmetom denar ne raste na drevesu, da bi si kupovali take igračke, še za zgaran rabljeni stroj večkrat ni denarja.
Pa povej mi kateri EV bo delal 30+ let brez večjega popravila ali generalke? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
popit Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22 Prispevkov: 423 Kraj: Rovtar
|
Objavljeno: 11 Avg 2025 07:45 Naslov sporočila: |
|
|
mainman je napisal/a: | Kdo ti bo pa tole plačeval? Fora imt-ja in podobnih traktorjev je, da lahko sam popravljaš in to dokaj poceni, tudi če je kvaliteta delov včasih vprašljiva.
Nam malim kmetom denar ne raste na drevesu, da bi si kupovali take igračke, še za zgaran rabljeni stroj večkrat ni denarja.
Pa povej mi kateri EV bo delal 30+ let brez večjega popravila ali generalke? |
Generalka z Indijskimi in Turškimi deli za traktor je danes 3,5k€ in več, če se jo naredi tako kot se jo mora (ravnanje glave, popravilo sedežev za ventile, ravnanje bloka motorja, ter vse nove vitalne komponente), pa potem ni nujno da bo to-to. Pri elektični stvari je pa tako, da motorji so enostavni za vzdrževanje, dolgotrajni, edino baterije so potrošni material, pa še te so iz leta v leto boljše. Delam v razvoju komponent za EV vozila, sem skeptik glede elektrike, predvsem zaradi svetovne politike in monopolov, ampak moram pa priznati da je veliko plusov na tem področju.
Že to, da bi nekdo vsaj ponujal nove klasične motorje za starejše trakotrje brez nepotrebnega prilagajanja in predelav (da bi samo kupil komplet za sestavo), bi bilo odlično in neke vrste tržna niša, ki jo jaz ne zasledim v tem momentu. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
b-pod1 Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 27.12. 2016, 19:06 Prispevkov: 1439
|
Objavljeno: 11 Avg 2025 07:56 Naslov sporočila: |
|
|
Tole pa ni dobra ideja. Tisti, ki si traktor obnavlja za dušo ima ponavadi dovolj denarja, da obnovi obstoječi motor. Tisti, ki bi star traktor obnavljal za delo, pa ponavadi nima denarja za novega, torej tudi za nov motor ne bo pripravljen plačati veliko. Skratka, ekonomika pravi, da se takšna podjetniška pobuda ne splača. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
pirpy Veteran traktor foruma

Pridružen/-a: 04.08. 2009, 15:35 Prispevkov: 201 Kraj: šaleška
|
Objavljeno: 11 Avg 2025 08:23 Naslov sporočila: |
|
|
popit je napisal/a: | pirpy je napisal/a: | Lenny je napisal/a: | Cena bo tako visoka, da je to povsem nepomembno. Trenutno lahko kupiš električni farmtrac s 25km, ki stane 3x toliko kot z dizel motorjem. Električni teleskopski nakladač 525 je v električni različici tudi enkrat dražji.
Električno gnani stroji so bodo morali konkretno poceniti, da bo smiselno razmišljat o njih. |
izgleda da bo moral Elon narediti traktor , da bodo potem drugi kopirali, tako kot s teslo, pred teslo se ni dalo narediti ev-ja, ki bi bil hitrejši kot kuhinjska miza.
Ne vem kaj morajo izumljati toplo vodo, danes lahko vse kupiš, 120 kosov lifepo4 baterij za 120 kWh, kot jih ima nh, lahko jaz kupim za 6 k€, ali če vzamem ev A grade za 9 k€, čeprav za 50 kW so navadne dobre, saj je to max 0.5 C, baterije se še grele nebi.
Motor in inverter za 50 kW je pa tudi poceni. |
Ste razmišljali, da bi odprli s.p. in izdelovali komplet nadomestne motorje za traktorje takih starejših traktorjev, ki so postali pomožni stroji na kmetijah , je polno in če bi bil ''EV'' komplet cenovno blizu generalke klasičnega motorja z vprašljimi generičnimi deli, potem jih veliko ne bi razmišljalo kaj in kako samo v razmislek, pomoje zanimiva tržna niša  |
Mislim da bi bila to res samo tržna niša, stari traktorji se sedaj uporabljajo samo na manjših kmetijah in še to samo nekaj 10 ur letno, in je škoda, da se baterije starajo v takšnem stroju, razen, če bi hkrati služil za hišni shranjevalnik energije.
Novejši reaktor pa ima računalnik, in ga je precej težje predelati zaradi kopice senzorjev.
In potem je potrebno za vsak tip traktorja narediti svoj razvoj.
Še najbolj me mika predelava traktorja tipa nh tn75d letnik okoli 2000, ker je ravno prav velik za mojo kmetijo, z njim lahko delam vsa lažja dela , pa še krmilni voz bi lahko mešal, tako da bi maksimalno izkoristil sončno energijo,
vendar so ti traktorji,kljub svoji starosti, dragi kot žafran , in ker njihovi motorji še vedno dobro delujejo , bi bilo škoda dober traktor predelovati.
Najlažje pa bi bilo predelat traktor, ki ima komplet šasijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Tilen123 Kmetovalec

Pridružen/-a: 07.07. 2020, 19:22 Prispevkov: 57
|
|
Nazaj na vrh |
|
 |
mainman Traktor Forum - zvestoba do groba

Pridružen/-a: 02.01. 2009, 10:21 Prispevkov: 2109
|
Objavljeno: 11 Avg 2025 08:35 Naslov sporočila: |
|
|
popit: 3.5k za generalko, malo veliko ceno si dal, ne vem katero znamko si mislil? Ti traktorji se popravljajo pod kozolci in z minimalnim vložkom, če je še približno dobro se zadeve ne dotika.
Je b-pod1 lepo povzel stanje. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
popit Traktor Forum - zvestoba do groba
Pridružen/-a: 31.03. 2011, 20:22 Prispevkov: 423 Kraj: Rovtar
|
Objavljeno: 11 Avg 2025 09:01 Naslov sporočila: |
|
|
mainman je napisal/a: | popit: 3.5k za generalko, malo veliko ceno si dal, ne vem katero znamko si mislil? Ti traktorji se popravljajo pod kozolci in z minimalnim vložkom, če je še približno dobro se zadeve ne dotika.
Je b-pod1 lepo povzel stanje. |
To je bila ocena stroškov mojega mehankarja kakšno leto nazaj za univerzala, je pa možakar pedanten in bi bila generalka res generalka. Pač ja so mojstri, ki menjajo samo obročke, ventile, cilindre (vložke), mogoče še kakšen ležaj in tesnila pa potem prodajajo vse skupaj kot generalna obnova, so pa drugi, ki dejansko obdsržijo samo odlivke in odmićne gredi, drugo pa vse novo.
Sosedu je en res dober mojster delal generalno na Štoretu, cena če se ne motim deset let nazaj nekje pod 3k€, ampak motor teče boljše kot ko je prišel iz fabrke...pač to je zame generalna motorja, ne pa da se nekaj krpa in potem motor kašlja in puha, daš pa vanjga pod kozolcem za 1,5k€ kosov.
Kar sem sam preverjal je dobrega jurja delov, potem pa pride obdelava glave in bloka 500€, delo jurja in še kakšna drobnarija pa si na 3+. Že sama obnova bosch pumpe je danes 300+€, nova 800€, šobe še 100€ + 40€ italijanski vložki šob...
Zdaj, nov traktor je min. 28k€, rabljen poznanih znamk je 20+k€ z nekaj tisoč urami in marsikatero skrito napako (hitro se lahko doda še 5k€ zraven). Če se dela po nekje 150 ur letno trenutno ni laternative, sploh za nas hribovce. Štore, Univerzal in podobni 4x4 trakotrji z zadnjimi bočnimi reduktorji, so preizkušeni hribolazci in zelo sposobni stroji, transmisije so povečini neuničljive, mehansko enostavni za vzdrževanje, kakšen zobnik se lahko naredi tudi pri dobrem privatniku za dokaj poceni denar. Velik problem so motorji zaradi kopice slabih rezervnih delov in seveda kar je zastarele tehnike (zavore). Kar se varnosti tiče je pač potrebno imeti veliko pameti pri obremenitvi in poznavanje terena pa se lahko ogromno naredi. Za majhne, samooskrbne kmetije še ni, in jo verjetno tudi ne bo več, alternative, ki bi ponujala nekaj v rangu stroja mase 2t, nižja izvedba, mehanika, standardna izvedba z večjimi koesi zadaj (vsaj 24+ col), neka normalna medosna rzadalja (ne v stilu same solaris ipd), dovolj navora in kubikaže, da se motor pobere tudi iz nižjih vrtljajev.
Zato bi bilo zanimivo ponujati nek že pripravljen pogonski sklop, bodisi EV ali pa klsaičen motor, da lahko praktično vsak izvede menjavo, brez da se muči s privatniki z izdelavo nekaterih kosov, tukaj mislim predvsem na medploščo med motorjem in sklopko, kot glede nosline plošče za montažo prvega pogona. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|